Innovaties Team RealXS
MAP : Innovaties
Pas als alles tot tevredenheid werkt, heeft het zin om aan innovaties te werken. Team RealXS heeft tijd kunnen besteden aan talrijke innovaties. Via de Paarse tegels noemen wij er enkele.
Een "Frontoffice" en een "Backoffice"
De Backoffice is de feitelijke software die door RealXS is ontwikkeld. Dat is het systeem waarmee uw medewerkers aan de slag gaan.
De Frontoffice is de presentatie van de producten die vanuit de Backoffice worden aangeboden. Dit is een website.
API generator voor optimale data-communicatie
Hoe zit het met de digitale communicatie tussen de software (Backoffice) en internet (uw website)
Robot acceptatie
Het instellen van een Algorithme voor robot-acceptatie kunt u voortaan zelf doen. Een kwestie van het formulieren van vragen en mogelijke antwoorden.
Product-ontwikkeling
Het ontwikkelen van de IT voor een verzekeringsproduct kunt u voortaan in eigen beheer (laten) uitvoeren. Baas in eigen buik is efficiënt en inzichtelijk.
Uw handtekening in de vijver laten zakken
Hoe weet u zeker dat de handtekeningen die namens uw onderneming wordt gedeponeerd, niet kan worden misbruikt ?
Aanvraag als bijlage bij de offerte
Real-Access Software is doelmatig vanaf het moment dat iemand besluit om een aanvraag in te dienen: de hele verzekeringstechnische afhandeling tot aan het royement van de polis.
Complexe tariefstructuren
Voor veel verzekeringsproducten zijn ingewikkelde tarieven van toepassing. Bij een verzekeringspakket met vele al dan niet relevante onderdelen, is de kluwen van berekeningen al snel zeer complex. In dat geval is het raadzaam het product te vereenvoudigen.
Indexeren met Team RealXS
Indexeren : dan denk je al snel aan de indexering van de inboedel, van een woning. Maar waarom zou je de premie niet kunnen indexeren? Of de beleggingswaarde van een pensioen... of een lijfrente? Wat denkt u van indexering voor de dalende dagwaarde van een verzekerd object!
Innovatief offreren
Voorafgaande aan de aanvraag en de offerte voor een verzekeringsproduct, is er veel werk aan de winkel. De ontwikkeling van het Product, de registratie daarvan in de Backoffice, samenstellen van een vragenformulier "op maat" , robotacceptatie, samenstelling offerte en tot slot de polis en de registratie daarvan.
Vragenformulier vanaf Backoffice "op maat" aangestuurd.
Van presentatie van het product, naar de aanvraag. Zonder aanvraag geen offerte. Dat is ook mogelijk met inschakeling van adviseurs. Die mogen dan de link naar het vragenformulier op hun website plaatsen. En zo krijgen klanten toegang tot het Portal van de Backoffice.
Bonus Malus waar het maar kan.
Bonus Malus op een uitvaartpolis of een persoonlijke ongevallenverzekering? Natuurlijk niet, dat zijn nu precies branches waarbij het toepassen van een bonus/malus niet mogelijk is. Maar als uw pakketpolis meerdere dekkingen bevat, ondergebracht bij verschillende verzekeraars, dan wilt u natuurlijk ieder onderdeel van het product kunnen voorzien van een specifieke bonus-malus systematiek.
Cumulatie-risico in kaart gebracht
Cumulatie-risico's : als een aantal belangen verzekerd worden die cumulatief een gevaar opleveren voor de bedrijfsresultaten van de verzekeraar.
Geïntegreerde financiële administratie
Als de verzekeringstechnische administratie los staat van de financiële administratie (Grootboek, Sub-administraties) is de kans groot dat accountants veel controlewerkzaamheden moeten uitvoeren voordat zij de jaarstukken kunnen voorzien van hun instemming en handtekening.
Tariefmodules / afwegingen
Het berekenen van een logische premie is niet altijd inzichtelijk te realiseren. Soms ook zijn acceptanten genoodzaakt een vast bedrag te berekenen. Zoiets als de Staatsloterij doet. Team RealXS heeft een aantal handige modules gestandaardiseerd opgenomen in de software.
Omzet-gerelateerde verzekeringsproducten.
Veel aanbieders zijn onvoldoende slagvaardig met betrekking tot de na-verrekeningen voor Bedrijfsschadeverzekeringen en andere omzet-gerelateerde verzekeringsvormen. Soms duurt het vele jaren voor de benodigde declaraties zijn verwerkt. Premie-inkomsten die gerelateerd zijn aan een specifiek tekeningsjaar (year of account) dienen te worden geboekt ten gunste van de verzekeraars die toen de risicodragers waren.
Transparantie bij het Offreren
Weet u altijd waar u aan toe bent? Transparantie moet wel van beide partijen komen! Teleurstellingen en kostbare conflicten liggen anders op de loer.
Insurance Product Information Document "Op maat"
Op 23 februari 2018 werd de IDD van kracht binnen de EU. De verplichting tot het aanbieden van een IPID werd daarmee ook in Nederland wettelijk verplicht.
Real-Access en het nieuwe pensioenstelsel
Van oudsher is het voor het bedrijfsleven en voor de verzekerden niet helder wat er met pensioengelden gebeurt. Wat is het rendement? Welke invloed hebben sterfte-winst en sterfte-verliezen op het pensioen.