Robot acceptatie
Robotiseren bij RealXS, hoe werkt dat?
Via een link opent de klant de relevante aanvraagpagina die de Backoffice presenteert. Vervolgens beantwoordt hij de relevante vragen. De samenstelling van de vragenlijsten zijn – ten tijde van de registratie van het verzekeringsproduct - door de acceptanten samengesteld en ingevoerd.
Voorbeeld:
U wilt weten of de klant werkt met vluchtige stoffen:
Uit de verklaring van de klantt blijkt dat het om een viswinkel gaat (SBI 4723)
Dus dan heeft het geen zin om een vraag te stellen over vluchtige stoffen.
Maar hoe zit het dan met frituren?
Conclusie | Gevolg |
---|---|
Vervolgens blijkt dat men daar op grote schaal aan het frituren is | Voorleggen aan acceptant |
Of er wordt alcohol geschonken | Voorleggen aan acceptant |
Of men heeft geen beveiliging op de koelcellen | Voorleggen aan acceptant |
Men verkoopt daar uitsluitend vis | Robotacceptatie |
En zo zijn er nog tientallen vragen voorstelbaar die nauwkeuriger leiden tot een robot-acceptatie of juist niet.
Robot-acceptatie:
1) Aan de hand van de beantwoording gaat de Backoffice wel of niet over tot acceptatie, zonder een acceptant te raadplegen.
2) Aanvragen die niet binnen het acceptatie-model vallen, worden voorgelegd aan de acceptanten.
3) Aanvragen die worden afgewezen, worden separaat voorgelegd aan de acceptanten, zodat zij kunnen vaststellen of de afwijzing terecht was. Ook kan acceptant voorstellen de robot-acceptatie aan te scherpen.
Offerte opmaken
Zodra acceptatie heeft plaatsgevonden, kan een offerte worden opgesteld.
Meer informatie over het automatisch opmaken van een offerte treft u aan op PAGINA
Vragenformulier
Uw klant en/of diens adviseur ontvangen dan tevens een exemplaar van het door of namens de klant ingevulde vragenformulier. Zo kan er geen misverstand ontstaan m.b.t. de door of namens de klant verstrekte informatie.
Digitale ondertekening:
De ondertekening van de offerte vind plaats doormiddel van een digitale handtekening namens de aanbieder.
Dat hoeft dus niet de verzekeraar te zijn. Deze handtekening bevind zich in een digitale kluis in de Backoffice.
Insurance Product Information Document IPID
De offerte wordt vergezeld van een IPID. In Nederland ook wel De Verzekeringskaart genoemd.
Polis
Direct nadat de klant opdracht geeft tot het afsluiten van de verzekeringsovereenkomst, wordt de polis opgemaakt.
Deze is 100% gelijkluidend aan de Offerte. Dus inclusief alle clausules, specifieke bepalingen en specificaties van de verzekerde belangen.