Vragenformulier vanaf Backoffice "op maat" aangestuurd.
Van presentatie van het product, naar de aanvraag. Zonder aanvraag geen offerte. Dat is ook mogelijk met inschakeling van adviseurs. Die mogen dan de link naar het vragenformulier op hun website plaatsen. En zo krijgen klanten toegang tot het Portal van de Backoffice.
Portal Backoffice > Verzekeraar > adviseur of klant
Het aanbieden van een verzekeringsproduct gebeurt via een website van de aanbieder (verzekeraar). De website is via de Portal verbonden met de RealXS Backoffice.
Verzekeraars verstrekken de link van het vragenformulier aan de door hen aangestelde adviseurs. Klanten van de adviseurs, zien de link op de website van hun adviseur.
De aanvraag vullen zij in, eventueel in samenspraak met de adviseur.
Robot-acceptatie:
1) Aan de hand van de beantwoording van het vragenformulier kan de Backoffice tot acceptatie besluiten zonder een acceptant te raadplegen.
2) Aanvragen die niet binnen het acceptatie-model vallen, worden voorgelegd aan de acceptanten van de verzekeraar.
3) Aanvragen die worden afgewezen, worden separaat voorgelegd aan de acceptanten, zodat zij kunnen vaststellen of afwijzing definitief is. Ook kan acceptant zijn directie voorstellen de robot-acceptatie te verbeteren.
Offerte opmaken
Zodra acceptatie heeft plaatsgevonden, kan een offerte worden opgesteld.
Besluit de Klant de overeenkomst af te sluiten, dan is de tekst van de polis identiek aan de offerte.