API generator voor optimale data-communicatie
Doorgaans stroomt er veel water door de Rijn, voordat programmeurs zo ver zijn dat een verzekeringsproduct is omgezet in software binnen het kader van een Backoffice.
Bij gebruikers van Real-Access software staan niet de programmeurs, maar uw eigen medewerkers aan het roer als een verzekeringsproduct tot leven moet komen binnen de Backofice.
EEN WEBSITE
Klanten zie zich willen verzekeren, vinden via uw eigen website kennis informatie over uw verzekeringsproducten.
Ook het intermediair verstrekt zo informatie en adviseert haar klanten op deze wijze.
Websites zijn echter niet in staat om zelfstandig te communiceren met de database van een computersysteem.
Daarvoor moet een datacommunicatie-lijn worden geopend.
API
Voor communicatie met de database moet dient een Application Programming Interface (API) beschikbaar te zijn.
Deze API weet precies waar de benodigde data te vinden zijn.
Roept uw website deze API aan, dan komt er een verbinding tot stand met de database. Vervolgens kan uitwisseling van Data plaatsvinden. Nieuwe data kunnen worden aangeleverd. Bestaande data kunnen worden geraadpleegd.
Het is wel duidelijk dat een Data-set voor het vastleggen van de klantgegevens, anders is ingericht dan een Data-set voor het kopen van een stapel hout of een paar schoenen.
Met andere woorden :
omdat ieder verzekeringsproduct zijn eigen specificaties kent, moet steeds een andere Data-set worden samengesteld.
COMPLEXE API
Gebruikelijk is dat een bestaande API steeds verder wordt uitgebreid met nieuwe data-velden, zodat dezelfde Dataset kan worden gebruikt voor alle toepassingen en producten.
Met als gevolg dat onderhoud van de API de kans bestaat op storingen of fouten in het systeem.
Dynamic API Generator (DAG)
Team RealXS heeft altijd het standpunt ingenomen “Wat werkt dat werkt en daar gaan wij niet meer aan rommelen”.
En zo zijn wij dus op het idee gekomen onze software te voorzien van een generator die in staat is om zelfstandig aangepaste API’s te maken voor iedere toepassing.
Met andere woorden :
Real-Access DAG genereert voor ieder verzekeringsproduct automatisch en zonder tussenkomst van een programmeur, een eigen API. Deze API is vervolgens aan te roepen door de website van de verzekeraar of de adviseur. Althans mits de website toegang heeft tot de relevante API.
Voor het promoten van uw producten, biedt Real-Access geen diensten.
Dat is de taak van de leverancier en dat bent u dus zelf.
Contact met de Backoffie
Kiest de klant een product van u of wordt hem dat geadviseerd door zijn adviseur, dan volstaat een klik op de link naar de API voor het aanvragen van een offerte. De Backoffice communiceert vervolgens met de website en de klant reageert op de vragen die vanuit de Backoffice aan hem worden gesteld. Na acceptatie ontvangt de klant de offerte, een kopie van het aanvraagformulier en een IPID.
Meerdere offertes
In feite is het acceptatieproces al bezig terwijl de klant vragen beantwoordt.
Het is denkbaar dat de aanvrager offertes wil vergelijken. In dat geval is het mogelijk dat de aanvrager na ontvangst van de offerte extra offertes wil ontvangen van alternatieve producten die de verzekeraar aanbiedt. Dat is mogelijk, mits de acceptatieprocedure eensluidend is ingesteld.