Transparantie bij het Offreren
Transparantie is de basis van iedere oprechte overeenkomst.
Wat u niet wenst dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Weet u altijd waar u aan toe bent? Doorgaans weten de adviseur en zijn klant dat ook niet.
Transparantie moet wel van alle partijen komen!
Zekerheden bieden en onzekerheden dekken
Iedere partij moet de andere partij immers de noodzakelijke zekerheden verschaffen.
Teleurstellingen en kostbare conflicten liggen anders op de loer.
Communicatie dient vanuit beide partijen zo optimaal mogelijk te zijn geregeld.
En dat is precies wat Team RealXS voor ogen stond:
Verzekeraars krijgen via het Rekencentrum de beschikking over een gestandaardiseerde website, waarop zij de door hen gevoerde verzekeringsproducten aanbieden.
Ook Adviseurs, Assurantiemakelaars en Gevolmachtigde agenten krijgen de beschikking over een gestandaardiseerde website, waarop zij de door hen geselecteerde verzekeringsproducten aanbieden.
Hoe werkt dat?
Via een link, opent de klant de relevante aanvraagpagina die verbonden is met de Backoffice en hij beantwoord de gestelde vragen. De samenstelling van de vragenlijsten zijn – ten tijde van de registratie van het verzekeringsproduct- door de acceptanten samengesteld en ingevoerd.
Robot-acceptatie:
1) Aan de hand van de beantwoording kan De Backoffice wel of niet tot acceptatie over gaan.
2) Aanvragen die niet binnen het acceptatie-model vallen, worden voorgelegd aan de acceptanten.
3) Aanvragen die worden afgewezen door de Backoffice, worden separaat voorgelegd aan de acceptanten, zodat zij kunnen vaststellen of afwijzing terecht was.
Tarifering:
Bij acceptatie wordt automatisch een offerte samengesteld. Op basis van een door de acceptanten geregistreerde tariefmodule wordt een offertepremie uitgerekend.
Direct nadat de klant het aanvraagformulier heeft gecompleteerd, verneemt hij per email of de verzekeringsaanvraag is geaccepteerd.
Offerte:
De offerte wordt in dat geval ogenblikkelijk per email aan de klant verzonden.
Is er sprake van een adviseur of bemiddelaar, dan ontvangt deze daarvan een kopie.
Transparantie optima forma: Vragenformulier
De door de klant bij de aanvraag verstrekte informatie vormt de grondslag van de eventuele af te sluiten verzekeringsovereenkomst. Deze informatie maakt deel uit van de schriftelijke offerte die vervolgens wordt toegezonden.
IPID
Verzekeraars informeren de klant optimaal over het verzekeringsproduct dat de klant wenst af te sluiten.
Betaling in termijnen:
Besluit de klant gebruik te maken van het verzekeringsvoorstel, dan moet hij melden in welke termijnen hij de premie wenst af te rekenen: per dag of per 1,2,3,4,6,12, 24 of 36 maanden.