Verzekeringsmaatschappijen
Team RealXS (spreekt als Real Access) biedt verzekeraars de optie om verzekeringsproducten, snel en efficiënt beschikbaar te maken. Zowel oude als nieuwe - innovatieve - verzekeringsproducten kunt u zonder hulp van IT-specialisten installeren en aanbieden. Deze producten kunt u vervolgens rechtstreeks of via het intermediair aanbieden op uw eigen website. Op de RealXS Backoffice worden deze vervolgens geoffreerd, afgesloten, geprolongeerd en administratief onderhouden.
Van kleinschalig naar grootschalig
Kon een verzekeraar in het verleden nog bestaansrecht ontlenen aan een premievolume van € 100 miljoen of meer:
Honderden verzekeraars zagen zich genoodzaakt tot samenwerking, fusie of overname.
Een efficiëntere organisatie noopte tot fusie.
De kosten van automatisering rijzen immers de pan uit
Keuzes maken: distributie rechtstreeks of via intermediair?
Herverzekeraars vinden jou interessant?
“Elk voordeel, heb se nadeel".”
Overdragen van kennis = opslaan van kennis
Samenwerken, Groter. Breder. Daardoor kunnen specialismen verloren gaan.
Het vastleggen van kennis is nog belangrijker dan het overdragen daarvan!
Direct writing / Indirect Writing
Voorheen was er nog sprake van een duidelijke scheidslijn tussen direct writers en verzekeraars die hun producten uitsluitend aanbieden via adviseurs / het intermediair. Tegenwoordig bieden de meeste verzekeringshuizen hun producten aan via beide kanalen.
Van grootschalig naar kleinschalig
Veelal blijkt het efficiënter en doelmatiger als verzekeraars bepaalde taken uitbesteden aan het gespecialiseerde intermediair. RealXS software biedt verzekeraars nieuwe kansen voor een efficiënt beheer van hun portefeuille. Met de optie dat zij de ontwikkelingen nauwgezet kunnen blijven volgen.
Efficiënter aan de slag
Het tekort aan goed opgeleide sollicitanten is schrijnend. Ook in de verzekeringsbedrijfstak. Outsourcen is daarom een optie die aandacht verdient.
Ontdek ongekende nieuwe kansen op een efficiëntere aanpak, waarbij het intermediair een grotere rol kan spelen door:
- de door uw acceptanten in te richten robot-acceptatie;
- transparante offerteverwerking;
- geíntegreerde financiële administratieve afhandeling;
- IPID op maat;
- Innovatieve offerte & polisopmaak;
- en digitale ondertekening namens uw onderneming.