Rekencentrum OpenC
Velen zijn bekend met het Rekencentrum van ADP : de grootste salarisverwerker van Europa.
Ultieme centralisatie van alle kennis en slagvaardigheid!
Wat een goed idee!
CENTRALE VERWERKING IS DUS DE SLEUTEL VAN SUCCES?
Team RealXS : Wat ADP kan, zouden wij toch ook moeten kunnen realiseren?
Daarom heeft Team RealXS het initiatief genomen optioneel haar software te laten beheren door een Rekencentrum.
Een centraal punt dat in staat is uw onderneming met raad en daad bij te staan tijdens het registreren, distribueren, produceren en administreren van verzekeringsproducten.
De toepassing van een Rekencentrum biedt alle betrokkenen namelijk de mogelijkheid wel of niet samen te werken.
A) Verzekeraars kunnen specifieke adviseurs benaderen voor het aanbieden van specifieke verzekeringsproducten voor doelgroepen.
B) Adviseurs kunnen verzekeraars benaderen voor het vinden van dekking voor specifieke verzekeringsproducten.
Een Rekencentrum heeft geen enkele bemiddelende rol en adviseert de verzekerden niet!
Voordeel voor de verzekeraars
Bijkomend voordeel voor de verzekeraars is dat Real-Access de data regelmatig digitaal afstemt met het register van de AFM. In dit register zijn de voor de adviseurs relevante vergunningen te vinden. Deze informatie is dus automatisch beschikbaar voor de verzekeraars. Verliest een adviseur zijn vergunning, dan heeft dat overeenkomstige gevolgen voor zijn registratie bij het Rekencentrum: de verzekeraars krijgen een melding.
Voordeel voor het intermediair
Voor adviseurs is het grote voordeel, dat zij via het Rekencentrum op eenduidige wijze alle denkbare en benodigde verzekeringsproducten bij verzekeraars kunnen aanbieden, afsluiten en onderhouden.
Alle aangesloten partijen kunnen de status van hun eigen rekening-courant inzien en antwoord te vinden op vragen zoals:
Adviseur: “Wat is de status van mijn rekening courant bij een specifieke verzekeraar (crediteur)?”
of
Verzekeraar: “Wat is de status van onze vorderingen op een adviseur (debiteur)?”
of
Verzekeraar en adviseur: “Hoe staat het met de rekening courant van een polishouder (debiteur)?”
of
Verzekeraar en adviseur: “Hoe staat het met de afrekening van een bepaalde schade (crediteur)?”
Dit zijn allemaal zaken die op collectieve basis efficiënter zijn te regelen als men samenwerkt via een Rekencentrum.
Iedereen zijn eigen computersysteem is duur
Tot nu toe beschikken de meeste verzekeraars, adviseurs, assurantiemakelaars en gevolmachtigde agenten over een eigen website en eigen systemen. Daarin verstrekken zij informatie over hun onderneming en over de producten die zij aanbieden.
Inefficiënt, kostbaar en niet duurzaam
Het onderhoud van deze systemen en websites verloopt efficiënter als er sprake is van een gestandaardiseerde aanpak en verwerking. Gebeurt dit via een onafhankelijk Rekencentrum, dan kan iedereen zich daarbij aansluiten. Bovendien zijn de licentiekosten kunnen laag te houden. Deze bedragen 5 pro mille van de bruto premie en is slechts eenmalig verschuldigd, ook als meerdere partijen daar baat bij hebben.