Met OpenC Rekencentrum van Frontoffice naar Backoffice en terug via de Portal
Website > Backoffice > Portal
Samen werken aan het herstel van vertrouwen van particuliere en zakelijke klanten.
Website van uw onderneming
Het aanbieden van een verzekeringsproduct gebeurt via uw eigen promotionele website en kan ongewijzigd worden toegepast.
De link naar het aanvraagformulier van Portal vermeld u op uw website.
De klant kan zijn aanvraag indienen en ontvangt na acceptatie een offerte.
Klant > aanvraag via Portal
Onze Portal biedt partijen de mogelijkheid te communiceren met de Real-Access Backoffice.
De Backoffice verwerkt informatie die betrekking heeft op de business die tot stand is gekomen onder het logo dat aan het product is verbonden.
Zoals bovenstaande afbeelding duidelijk maakt:
De Backoffice biedt ruimte voor vele aanbieders die één of meer verzekeringsproducten op de markt brengen.
Een adviserend tussenpersoon die zich via de Portal heeft geregistreerd, kan dus voor meerdere aanbieders aan de slag.
Daarnaast kan hij onder eigen label verzekeringsproducten op de markt brengen.
Inzage portefeuille
Via de Portal kunnen individuele adviseurs hun portefeuille overzien, zoals hij deze heeft geplaatst bij de aanbieders die via de Backoffice zaken met hem doen.
Rekening-courant
Een adviseur kan zijn rekening-courant bekijken bij alle betrokken verzekeraars.
Per verzekeraar is wel sprake van segmentering en saldering, zodat de individuele verzekeraars aansluiting hebben op hun grootboek.
Onderhoud polissen
Via de Portal kan men de polissen onderhouden die via de producten tot stand zijn gekomen onder eigen label.
Verzekeraars die via co-assurantie participeren op een contract, hebben recht van inzage, maar mogen geen onderhoud plegen.